• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Håller alla tummar nu, ansökte idag hos lendo

Svullo

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
1 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Jag tror du behöver läsa på specifikt varför det gick som det gick i USA, det var ett politiskt beslut av Clinton om de s k Subprimelånen som bl a var orsaken. Vi har ingen motsvarighet till det i Sverige, så det blir till att jämföra äpplen och päron. http://www.finanshistoria.n.nu/finanskrisen-i-usa-2008

Nja, vad som låg bakom är i mitt exempel ointressant, ville belysa vad som händer om finanssektorn får problem, inget annat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Case in point. Om tex du inte betalar en faktura till ett företag så drabbar det ”bara” det enskilda företaget, i ditt exempel ett låneinstitut. Men det spelar ju ingen roll för ”de får ändå in sin pengar med räntor och avgifter” Är du seriös???
Jag tror inte du förstår hur sjuka pengar som betalas till dessa bolag. Från april 2016 till november 2018 hade jag löneutmätning och pyntade in 775 tkr på en skuld på 1 Mkr, totalskulden sjönk med 30 tkr... man kan ju undra vem förloraren är.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Kampen: löste du bara synliga krediter på din UC eller även andra krediter med detta lån?
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Fick du skriva in lån att lösa på deras sida innan utbetalning?
 

Kampen

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
6 Oktober 2018
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
32
Poäng
127
Fick du skriva in lån att lösa på deras sida innan utbetalning?
Jag kommer lösa utanför uc med. Och även en del på uc. Behövde inte skriva in något så pengarna är utbetalda men har inte kommit in på kontot än.
 
J

Jonnet

Gäst
Poäng: 0
Jag kommer lösa utanför uc med. Och även en del på uc. Behövde inte skriva in något så pengarna är utbetalda men har inte kommit in på kontot än.
Ansökte du som samlingslån men slapp lönekrav alltså?
Lite i samma sits så jag är väldigt intresserad
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag tror inte du förstår hur sjuka pengar som betalas till dessa bolag. Från april 2016 till november 2018 hade jag löneutmätning och pyntade in 775 tkr på en skuld på 1 Mkr, totalskulden sjönk med 30 tkr... man kan ju undra vem förloraren är.
Dessa långivare måste bara älska när folk hamnar i löneutmätning. Dessa individer har inte möjlighet att ordna bättre lån för att lösa dessa ockerlån och därmed sitter man fast med de hyperdyra lånen i åratal och i stort bara betalar räntor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp